Su + Karbondioksit + Güneş Enerjisi = Güneşli Jet Yakıtı

/, Yenilenebilir Enerji Habeleri/Su + Karbondioksit + Güneş Enerjisi = Güneşli Jet Yakıtı

Su + Karbondioksit + Güneş Enerjisi = Güneşli Jet Yakıtı

Bilindiği üzere jet motorları yüksek miktarlarda yakıt kullandıkları için çok da çevre dostu değiller. Örneğin bir Boeing 747, 10 saatlik bir uçuşta 150.000 litre yakıt kullanıyor, bu da saniyede 4 litreye tekabül ediyor. Bilim adamlarının bu alanda çalışma yapması ve alternatif yakıt arayışları artık sır değil. Avrupa Birliği tarafından finanse edilen “Solar Jet” projesi karbondioksit, su ve güneş enerjisini kullanarak -temel olarak hiç havadan- jet yakıtı üretiyor.

syngas-project

“Artan çevresel ve arz güvenliği meseleleri havacılık sektörünü, günümüzün jet yakıtları yerine kullanılacak alternatif yakıt arayışları içerisine yönlendirmektedir. “ diyen Bauhaus Luftfahrt Proje Koordinatörü Dr. Andreas Sizmann, “İlk defa kanıtlanan konsept ile “Güneş” gazı, Solar-Jet Projesi gerçekten sürdürülebilir, ileriye dönük büyük bir adım atılmıştır. ”

Karbondioksitten hidrokarbon yakıt üretimi çabaları bu proje ile büyük bir sıçrayış yapmış oldu. Kürsel ısınmaya büyük bir etki yapan karbondioksitten yakıt üretilmesini bir düşünün. Solar-Jet Projesi ile başta uçaklarda olmak üzere tüm taşıtlar kullanılabilecek yenilenebilir enerji üretimi hayaline bir adım daha yaklaşmış oldular.

Peki bu konsepti nasıl oluşturdular?

Solar-Jet Projesi yaratıcı süreç teknolojileri kullanılarak simüle edildi. Su ve karbondioksit, konsantre edilmiş güneş enerjisi ile sentezlenmiş gaz (syngas)’a çevriliyor. Hidrojen ve karbonmonoksit karşımı olan Syngas, iyi kurgulanmış olan Fisher-Tropsch süreci ile gaza çevriliyor. Dahası Fsicher-Tropsch tekniği havacılık endüstrisi tarafından olur almış ve ticarileşmiş durumda.  Bu teknik ile proje ekipbi 1 kavanoz gaz üretmeyi başardı.

Güneş enerjisi destekli Sygas üretimi hala başlangıç aşamalarında ve daha alması gereken çok yol var. Ancak şimdiden Shell gibi büyük yakıt firmaları tarafından inceleme altına alınmış durumda.

Bu potansiyel olarak likit hidrokarbon yakıtının güneş enerjisi ile çok ilginç bir yolcuğu ” diyen Shell şirketinden Prof. Hans Geerlings “Sürecin adımları tekil olarak gösterilse de şuana kadar hepsini birden çalıştıran sistem gösterilmiş değil.  Böylesine hırslı, yeni geliştirilen teknolojinin yeni fazlarında proje partnerleri ile çalışmayı sabırsızlıkla bekliyoruz.

Bu teknoloji henüz geliştirme aşamasında ama yenilenebilir enerji alanında yapacağı katkılardan kolayı başarılı olmasını umuyoruz.

2018-07-14T15:58:19+00:00 07 05 2014|Haberler, Yenilenebilir Enerji Habeleri|